Viestintäkampanja kannustaa asunnon ostamiseen ja korjaamiseen

Rakennusteollisuus RT toteuttaa yhteistyössä sijoittaja, tietokirjailija Merja Mähkän kanssa viestintäkampanjan, jolla halutaan vapauttaa asunnonostojumi ja remonttijarru ihmisten mielistä. Nyt olisi oikea aika toimia, kun näkymät ovat vähitellen parantumassa.

Asuntokauppa on ollut tänä vuonna jähmeää ja taloyhtiöiden korjauksetkin ovat osin hyytyneet. Tämän taustalla olevat tekijät alkavat kuitenkin helpottaa: Korko- ja kustannustaso on asettumassa aloilleen, talouden taantuma voi jäädä lyhytaikaiseksi, kuluttajien työllisyys- ja ansiokehitys ovat raiteillaan ja asuntojen hinnat ovat saavuttaneet pohjakosketuksen.

Tarve asunnon hankkimiselle tai peruskorjauksille ei ole kadonnut mihinkään. RT pyrkii viestintäkampanjalla lievittämään epävarmuutta ja tarjoamaan näkemyksiä monien mieltä askarruttavista teemoista.

Olisiko nyt oikea aika ostaa ensiasunto? Mitä asioita on hyvä ottaa huomioon uudisasuntoa ostaessa ja mitä pitää tietää taloyhtiölainoista? Kannattaako sijoitusasunnon ostaminen tällä hetkellä? Entä miksi taloyhtiön korjaushankkeita ei kannata lykätä?

RT kytki vaikuttajamarkkinointikampanjaan yhteistyökumppaniksi Merja Mähkän, joka on tunnettu muun muassa sijoitusaiheisista kirjoista, kolumneista ja Instagram-sisällöistä. Mähkä kirjoittaa käytännönläheisesti ja tavallista kukkaronhaltijaa puhuttelevalla tavalla rahan liikkeistä ja talousaiheista. Hän seuraa jatkuvasti muun muassa korkojen kehitystä ja pohtii, mihin rahoja kannattaisi sijoittaa.

”Ostajan markkinoilla on mukava olla mukana tässä markkinassa. Asunnon ostaminen on ihmisen elämän suurimpia päätöksiä ja nyt on mahdollista pohtia ja vertailla rauhassa”, Merja Mähkä sanoo.

Kampanjan viestit julkaistaan marraskuussa Instagramissa tileillä @merjamahka ja @Rakennusteollisuus_RT. Sisältöä tulee sekä kelojen eli lyhyiden, informatiivisten videoiden että tarinoiden muodossa.

Mobiilivalikko – voit sulkea valikon ESC-näppäimellä