Näytä kaikelle kansalle mistä olet ylpeä työssäsi – osallistu rakennusalan somehaastekampanjaan

Nyt hereille, rakennusalalla työskentelevät ja muut kädentaidoistaan ylpeät suomalaiset! #Pientäprojektia-somekampanjassa voit jakaa oman hauskan, haastavan tai muuten vain kiehtovan projektisi vaiheen kaikelle kansalle somessa. Rakenteilla tornitalo, uusi raideyhteys tai vaikka linnunpönttö? Kivikuorma liikkeellä, pikitie työn alla, luova tuumaustauko toimistolla? Jaa kaikille tekemisen ilo!

Rakennusalalla on lukuisia osaajia, jotka tekevät työtään kovalla ammattitaidolla ja tinkimättömällä asenteella. Hankkeiden vaatimaa monipuolista tietotaitoa ja huipputason projektinhallintaa ei  usein huomata ennen kuin jokin menee pieleen.

#Pientäprojektia-somekampanja nostaa parrasvaloihin onnistumiset ja tekijät niiden takana!

Idea on yksinkertainen: haastetaan niin rakennusalan ihmiset kuin kotien kädentaitajatkin jakamaan työn alla olevia projektejaan ja viestimään niistä omille verkostoilleen sosiaalisen median kanavissa.

Siinä missä kotona väkerretään kesämökin terassia tai leikkimökkiä, ammattirakentajat suunnittelevat ja toteuttavat muun muassa huikeita siltoja tai tornitaloja. Yksillä ”pienet projektit” ovat vähän suurempia kuin toisilla, mutta yhteistäkin on: tekemisen ilo ja ylpeys omasta kädenjäljestä.

#Pientäprojektia-somekampanja alkaa torstaina 1.10. ja jatkuu koko lokakuun. Sen panevat alulle  Rakennusteollisuus RT – INFRA ry sen osana – sekä alan henkilöjärjestöt Rakennusliitto, Pro, RKL, RIA, RIL ja SAFA yhteistyössä.

Lähde Sinäkin mukaan! Tee näin:

• Nappaa kuva tai lyhyt videopätkä projektistasi ja kerro siitä lyhyesti. ”Projekti” voi olla esimerkiksi kokonainen rakennushanke, suunnitelma tai pienempi työvaihe, jota olet juuri tekemässä.
  • Valitse tutuin somekanava: Facebook, Instagram tai Twitter. Postaa kuva tai video sinne.
    • Kerro saatteessa lyhyesti, mitä kuvassa/videossa tapahtuu, omalla tyylilläsi. Nyt saa olla vaikka vähän kieli poskessa, kunhan hyvä fiilis välittyy.
    • Muista käyttää kampanjatunnusta #pientäprojektia! Facebookissa tunnus on @pientaprojektia.
    • Kaikki julkiset postaukset nousevat kampanjasivulle ja osallistuvat lahjakorttien arvontaan
  • Ota huomioon turvallisuus ja mahdollinen kuvauskielto.
    • Työmailla ja työpaikoilla kuvattaessa huolehdi, ettei kuvattaessa synny vaaratilanteita eikä kuvissa näy työturvallisuuspuutteita.
    • Mikäli työmaalla on tilaajan asettama kuvauskielto tai muita rajoituksia kuvaamiseen, noudata niitä. Tarvittaessa kysy lisää tilaajalta.
    • Jos kuvissa näkyy muita henkilöitä itsesi lisäksi, kysy heiltä kuvan tai videon julkaisulupa.
  • Haasta, seuraa ja tykkää!
    • Koska kyseessä on haastekampanja, haasta mukaan yksi tai useampi työkaverisi tai tuttusi jakamaan oma pieni projektinsa (merkitse @henkilönsometunniste).
    • Seuraa, tykkää ja jaa muiden julkaisuja, niin hyvä lähtee kiertämään!

Odotamme innokkaina postaustasi 1.10. alkaen!

LISÄTIETOJA:

pientaprojektia.fi