Risto Aunio Talonrakennusteollisuuteen lakimieheksi

Varatuomari Risto Aunio on aloittanut 1.12.2021 Talonrakennusteollisuus ry:ssä lakimiehenä. Hän jatkaa työssään muihin tehtäviin siirtyneen Karri Kiviojan jalanjäljissä.

Auniolla on vankka kokemus rakennustoimialalta. Aiemmin Aunio on työskennellyt YIT:llä lakiasioiden parissa 11 vuotta ja sitä ennen Destialla vajaat 7 vuotta. Hän siirtyy töihin Talonrakennusteollisuudelle YIT:ltä.

Aunio on työskennellyt monipuolisesti rakennusalan sopimusjuridiikan parissa, ja erityisosaamista hänellä on kilpailu-urakoinnin juridiikasta. Uransa aikana Aunio on ollut mukana erilaisten toteutusmuotojen, muun muassa allianssi-, elinkaari- ja PPP-mallien kehittämisessä.

Aunion vastuualueet ovat sopimusjuridiikka, YSE 1998, erilaiset toteutusmuodot sekä yleinen rakennusalan juridiikka.

– Vireillä oleva maankäyttö- ja rakennuslain uudistus voi toteutuessaan tuoda paljon muutoksia myös sopimusjuridiikkaan ja yleisiin sopimusehtoihin. Odotan innolla, että pääsen auttamaan jäsenyrityksiä erilaisissa juridisissa kysymyksissä sekä tuomaan näkökulmia myös alan yhteiseen kehittämiseen, Aunio kertoo.

Yhteystiedot:

risto.aunio@rakennusteollisuus.fi