Antti Aaltonen RT:n rakentamisen kehittämisestä vastaavaksi johtajaksi

Rakennusteollisuus RT:n rakentamisen kehittämisestä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty diplomi-insinööri Antti Aaltonen (36).

Antti Aaltonen siirtyy tehtävään SRV:stä, jossa hän on työskennellyt kaikkiaan 11 vuotta. Tällä hetkellä hän on SRV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja ja on aiemmin toiminut muun muassa projektipäällikkönä. Työuransa aikana Aaltonen on työskennellyt kahteen otteeseen myös Lemminkäinen-konsernissa Suomessa ja Kiinassa.

”Rakennusteollisuuden uudistumisen merkitys korostuu toiminnassamme entisestään. Haluamme tarjota ratkaisuja yhteiskunnallisiin ja toimialan omiin haasteisiin. Antti Aaltosella on vankka kokemus rakennusyhtiöiden liiketoiminnasta ja sen kehittämisestä. Hän tuntee työmaiden käytännöt ja on perehtynyt niin digitalisaation hyödyntämiseen, laadunhallintaan kuin ympäristöasioihinkin. Olemme hyvin iloisia saadessamme Antti Aaltosen vahvistukseksi osaavaan joukkoomme”, Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell sanoo.

”Minua on opiskeluajoista lähtien kiinnostanut rakennusalan kehitys, enkä voinut olla tarttumatta tilaisuuteen, kun minulle avautui mahdollisuus päästä kehittämään koko rakennusklusteria. On hienoa saada viedä muutosta eteenpäin toimialatasolla yhdessä RT:n korkean tason asiantuntijoiden, jäsenyritysten sekä muiden kumppaneiden kanssa”, Antti Aaltonen toteaa.

Aaltonen aloittaa työnsä RT:ssä 1. lokakuuta 2021 ja raportoi toimitusjohtaja Aleksi Randellille. Aaltosen vastuulle kuuluu kaksi asiantuntijatiimiä, joiden aihealueina ovat tuottavuus, laatu ja asiakaskokemus sekä digitalisaatio ja alustat. Hän toimii tiiviissä yhteistyössä korkeakoulujen ja muiden sidosryhmien kanssa sekä edistää rakennusalan tki-toimintaa.

RT-liittoyhteisössä Talonrakennusteollisuuden palveluksessa oleva rakentamisen kehittämisestä vastaava johtaja Jukka Pekkanen jatkaa rinnalla työssään siihen saakka, kunnes jää eläkkeelle.