Osallistu Twitter-chatiin #Huomisentie keskiviikkona 9.6. kello 11–12

Mihin tie vie tulevaisuudessa? Näetkö edessäsi raidevallankumouksen vai raiteiden ja teiden rinnakkainelon? Onko tiestö riittävässä kunnossa, ja miten sitä kannattaisi kehittää jatkossa? Tule mukaan livetviittaamaan aiheesta keskiviikkona 9.6. klo 11–12, kun INFRA ry (@INFRA_ry) järjestää tiestöteemaisen #Huomisentie Twitter-chatin.

Twitter-chat ohjeet:

Keskusteluun osallistuminen on helppoa! Tviittaa näkemyksesi omalta tililtäsi käyttäen tviiteissäsi tunnisteita #Huomisentie ja #Rakentavasti

INFRA tviittaa alla olevat kysymykset yksi kerrallaan, ja niihin vastataan yhteen kerrallaan. Esimerkiksi kysymykseen yksi (K1) vastatessa oma vastaus tviitataan näin:

V1: Rakkain tieni on ”Route 66” – Kantatie 66 Orivedeltä Virtain kautta Lapualle. Se tie vie mökille ja lapsuuden kesälomien maisemiin. #Huomisentie #Rakentavasti

Voit myös kommentoida vapaasti muiden tviittaajien keskustelunavauksia. Keskustelun seuraaminen onnistuu Twitterissä hakemalla tunnistetta #Huomisentie.

Jos et ehdi osallistua koko tuntiin, osallistu vaikka vain muutaman tviitin verran. Kaikkiin kysymyksiin ei siis ole pakko vastata.

Chatissä esitettävät kysymykset:

K1: Mikä on sinulle tärkein tai rakkain tie ja miksi? #Huomisentie #Rakentavasti

K2: Liikenne aiheuttaa viidesosan Suomen päästöistä. Tieliikenteen päästöt vähenevät autokannan ja kuljetuskaluston uudistuessa. Miten tiestöä ylläpitämällä ja kehittämällä leikataan päästöjä? #Huomisentie #Rakentavasti

K3: 12-vuotinen liikennejärjestelmäsuunnitelma tuo liikennepolitiikkaan pitkäjänteisyyttä. Mikä suunnitelmassa onnistui, entä jäikö parannettavaa tiestön osalta? #Huomisentie #Rakentavasti

K4: Monilla on tien päällä kiire. Menoa jarruttavat milloin kuopat, milloin niiden paikkaajat tai ihan vain toiset tielläliikkujat. Miten varmistamme, että kaikki pääsevät turvallisesti perille? #Huomisentie #Rakentavasti

K5: Mihin tiestöä ja tieliikennettä tarvitaan tulevaisuudessa? Ketkä teitä käyttävät ja miksi, ja miten tieverkko vastaisi muuttuviin tarpeisiin? #Huomisentie #Rakentavasti

Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Lisätietoja: