Lähtisinkö näytteilleasettajaksi YT21-näyttelyyn?

Miksi lähteä näytteilleasettajaksi tai messuvieraaksi Suomen suurimpaan infra-alan näyttely- ja seminaaritapahtumaan? Kokemuksistaan kertoo INFRAn jäsen, Juha-Matti Vainio West Coast Road Masters Oy:stä.

Teksti: Anna-Maija Hallikas
Kuvat: Hanna Johansson

Yhdyskuntatekniikka 2021 -näyttely, lyhyemmin YT21, piti ensimmäisen suunnitelman mukaan järjestää toukokuussa. Kuten useat muutkin tapahtumat, se siirrettiin syksyyn.

Uusi ajankohta on 13.–14.10.  Paikka on edelleen sama eli  Turun Messukeskua. INFRA ry on mukana tapahtuman taustajoukoissa viiden muun järjestön kanssa.

Kaiken kaikkiaan näyttelyhalleihin ja pihan ulkonäyttelyalueelle odotetaan yli 220 näytteilleasettajaa ja runsaat 5 000 näyttelyvierasta.

Mutta miksi lähteä näytteilleasettajaksi Suomen suurimpaan infra-alan näyttely- ja seminaaritapahtumaan? Kokemuksistaan kertoo INFRAn jäsenyrittäjä Juha-Matti Vainio West Coast Road Masters Oy:stä. Vuonna 2012 perustettu yritys oli mukana jo YT13-näyttelyssä.

Junnu Vainio YT19-näyttelyssä Jyväskylässä odottomassa päivän ensimmäisiä asiakkaita.

Tiestöalan mittaus- ja konsultointipalveluita koko Suomen alueella tuottavan yrityksen tärkein syy osallistua YT-näyttelyihin on sen näyttelypäivien aikana saama näkyvyys ja tunnettavuus ”Junnu” Vainio kertoo.

”YT-näyttelyssä kuntien ja kaupunkien tekniseen henkilöstöön ja erityisesti yrityksen toimialasta kiinnostuneisiin henkilöihin saa helposti kontaktin kahden päivän aikana. Saman määrän tapaamiseen suorilla yhteydenotoilla menisi pieneltä yritykseltä varmaan vuosi!”,  jatkaa Vainio.

Esimerkkinä ”Junnu” Vainio mainitsee, että YT19-näyttelyssä yrityksellä oli sekä sisä- että ulko-osasto. Ulko-osastolla oli nähtävillä tien rakennekerrosten kairaamiseen tarkoitettu laite. Seuraavan kerran pohjoisen suuntaan mentäessä käytiin laitteella tekemässä töitä näyttelyssä tavatulle taholle.

Lisäksi tärkeänä antina YT-näyttelyistä ”Junnu” Vainio mainitsee muiden näytteilleasettajien kanssa käytävät keskustelut ja käyntikorttien vaihtamiset.

”Ne ovat poikineet yhteydenottoja, kun sopiva tarjouspyyntö ja yhteistyökumppanin tarve ovat tulleet myöhemmin vastaan”, jatkaa Junnu.

Käy tutustumassa YT21-näyttelyn tuoteryhmiin ja osastovaihtoehtoihin www.yhdyskuntatekniikka.fi ja tarkista samalla joko kilpailijanne on ilmoittautunut mukaan.

Lisätietoja näyttelystä sekä osastokyselyt:
Näyttelypäällikkö Anna-Maija Hallikas, puh. 044 553 5263, anna-maija.hallikas@yhdyskuntatekniikka.fi