Uuden klassistisen arkkitehtuurin saksalainen edelläkävijä Robert Patzschke tavattavissa Suomen-vierailulla 11.7.

Saksan uuden klassismipohjaisen arkkitehtuurin edelläkävijä, arkkitehti Robert Patzschke pitää Suomen-visiitillään avoimen vierailuluennon Helsingin yliopiston kaupunkitutkimusinstituutissa (Porthania, Yliopistonkatu 3) maanantaina 11. heinäkuuta kello 16.30–17.30. Luento on englanninkielinen.

Monet ihmiset kokevat klassismipohjaisiin, vanhempaan perinteiseen arkkitehtuuriin perustuvat rakennetut ympäristöt viihtyisiksi ja vetovoimaisiksi. Patzschke-arkkitehtitoimisto (Patzschke & Partner Architects) on uuden klassismipohjaisen arkkitehtuurin edelläkävijä Saksassa. Heidän vuonna 1997 suunnittelemansa hotelli Adlon Berliinissä käynnisti uuden klassismin buumin, joka on jatkunut ja laajentunut jo 25 vuotta.

Berliinin keskustassa on parhaillaan käynnistymässä yksi Berliinin suurimmista yksityisistä rakennushankkeista. Postfuhramtin 38 000 m2:n korttelikokonaisuus saa uuden elämän Patzschke-arkkitehtitoimiston suunnittelemana. Alueen uudet asuin-, toimisto- ja vähittäiskauppatilat tulevat täydentämään historiallisesti merkittäviä rakennuksia.

Suomen vierailun järjestelyistä vastaa INTBAU Finland ry, joka edistää kauniiden, kestävien ja viihtyisien rakennettujen ympäristöjen luomista käyttämällä perinteisiä rakennusmetodeja, materiaaleja ja estetiikkaa. INTBAU Finland ry on yli 30 maassa toimivan INTBAU-järjestön jäsen.

Katso video hankkeesta

INTBAUn verkkosivut ja INTBAU Facebookissa